برق و الکترونیک, تلفن همراه, علم و فناوری

راهنمای خرید و معرفی بهترین شارژر آیفون

شارژر آیفون را باید یک انقلابی در دنیای شارژر‌های گوشی‌های هوشمند دانست. محصولاتی که همواره با کیفیت‌های بالا و طراحی‌های خلاقانه تولید می‌شوند.

شرکت اپل چندی پیش به دلیل سیاست‌های زیست محیطی، تصمیم گرفت آداپتور را از جعبه گوشی‌های خود حذف کند و تهیه شارژر را به دوش کاربران خود بیندازد.

این موضوع موجب می‌شود که شاید شما نتوانید شارژر باکیفیت و مرغوبی برای گوشی اپل خود تهیه کنید و همانطور که می‌دانید، استفاده از شارژر‌های بی کیفیت و تقلبی می‌تواند آسیب جدی به گوشی شما بزند.

در این مقاله از بلاگ گیگاتی قصد داریم اطلاعاتی درباره شارژر آیفون، بهترین شارژر آیفون، نکاتی درباره خرید شارژر آیفون و… برای ما ارائه دهیم.

 

 

خرید شارژر آیفون

برای اینکه بهترین شارژر آیفون را انتخاب کنید، ابتدا باید توجه کنید که توان شارژ گوشی شما چقدر است. درصورتی که شارژری با حداکثر توان کمتری تهیه کنید، طبیعتا سرعت شارژ شما نیز پایین تر خواهد بود. بالعکس نیز استفاده از توان بالاتر از حد استاندارد در طولانی مدت به گوشی شما آسیب می‌زند.

قابلیت PD (Power Delivery )

به این نکته توجه کنید که اپل، از فناوری PD پشتیبانی می‌کند؛ این فناوری علاوه بر اینکه سرعت شارژ بالایی ارائه می‌دهد، موجب می‌شود آداپتور بتواند جریان مورد نیاز برای شارژ گوشی را تشخیص داده و با جریان مناسب اقدام به شارژ کند.
از این رو اگر از آداپتور های با قابلیت PD استفاده کنید، عملیات شارژ آیفون بدون هیچ مشکلی و به طور استاندارد انجام می‌شود.

 

علاوه بر کلگی شارژر، همیشه به کیفیت و نوع کابل شارژ نیز توجه کنید؛ کابل‌های بی کیفیت علاوه بر این که زود خراب می شوند‌، سرعت شارژ بالایی را ارائه نمی‌دهند و موجب می‌شوند پتانسیل کلی شارژتان هدر برود. برای انتخاب کابل مناسب می‌توانید به مقاله آنچه که باید درباره کابل شارژ آیفون بدانیم که چندی پیش در بلاگ گیگاتی منتشر شد مراجعه کنید.

نکاتی که هنگام خرید شارژر آیفون باید به آن توجه کنید:

بودجه

میزان پول و هزینه ای که می‌خواهید صرف خرید شارژر کنید، اولین مسئله‌‌ای است که باید به آن توجه کنید. کابل شارژ‌های نامرغوب می‌تواند آسیب‌های زیادی به گوشی شما بزند، به طبع این شارژرها قیمت پایین تری نسبت به کابل‌های با‌کیفیت دارند، اما با آسیب‌هایی که به گوشی می‌زنند هزینه بیشتری را به شما تحمیل می‌کنند. توصیه ما این است که‌، برای خرید شارژر به کیفیت آن بیش تر از قیمت توجه کنید.

نوع شارژر

برای خرید شارژر آیفون باید به توان مورد نیاز برای شارژ گوشی توجه کنید. برای مثال شارژر آیفون 13 با شارژر آیفون X یکی نیست و توان شارژ این دو گوشی با یکدیگر متفاوت است.

توجه به پورت خروجی:

بایدتوجه کنید که شارژر های جدید اپل از پورت Type-c استفاده می‌کنند و به طور کل شارژر های PD همگی خروجی Type-c دارند.

محافظت در برابر اتصال کوتاه (Short Circuit Protection)

این ویژگی از اتصالی اجزای آداپتور یا کابل جلوگیری می‌کند تا از بروز جرقه،‌ آسیب به دستگاه یا آتش‌سوزی جلوگیری شود. شارژر‌های اصل آیفون این قابلیت را دارند.

 

تاثیر شارژر و آداپتور فیک روی باتری آیفون

قطعا در هنگام جست و جو برای خرید شارژر آیفون، با شارژر‌های ارزان روبه رو شده اید که لوگو اپل هم دارند. شارژر‌های فیک و نامرغوب استاندارد‌های اپل را رعایت نمی‌کنند و در طولانی مدت به گوشی شما آسیب می‌زنند.

از مشکلات شارژر‌های فیک می‌توان موارد زیر را نام برد:
– خرابی زود هنگام باتری
– طول عمر کوتاه تر شارژر و در نتیجه هزینه مجدد
– داغ شدن بیش از حد شارژر
– عدم توانایی در همگام سازی جریان شارژر

بهترین شارژر آیفون

در کنار اپل که خود تولید کننده اصلی شارژر برای گوشی‌های آیفون است، شرکت‌های دیگری مثل شیائومی، باسئوس، انکر و… کمپانی‌هایی هستند که سابقه درخشانی در طراحی آداپتور دارند.

در زیر تعدادی از بهترین آداپتور‌های آیفون را بررسی و معرفی می‌کنیم:

1: شارژر 20 وات اپل

شارژر 20 وات اپل بدون شک بهترین شارژر برای آیفون می‌باشد؛ این شارژر دارای بدنه کوچک و وزن سبک است، که به راحتی قابل حمل است.
این شارژر از فناوری PD پشتیبانی می‌کند، ولتاژ ورودی این شارژر 220 تا 240 وات است و ولتاژ خروجی 20 وات است

خرید شارژر 20 وات اپل

اپل 20W

2: کلگی شارژر باسئوس

شارژر ها و به طورکلی لوازم جانبی‌های باسئوس همیشه کیفیت بالایی داشته اند. برای مثال شارژر CCSUPPE باوجود قیمت بالا از بهترین شارژر‌های ا است.
این شارژر دو پورت دارد که پورت Type-c آن حداکثر توان 5 وات و پورت USB آن تا حداکثر توان 30 وات شارژ می‌کند.

3: شارژر آیفون انکر

انکر یکی از کمپانی‌های توانمند در تولید لوازم جانبی موبایل است. برای مثال آداپتور A2013 POWER PORT انکر که از طراحی زیبایی هم برخوردار است، می‌تواند تا حداکثر 18 وات سرعت شارژ ارائه دهد.

4: شارژر 5 وات اپل

این آداپتور محصول کمپانی اپل می‌باشد و برای آیفون نسل 5 به بعد طراحی شده است. تا گوشی‌های آیفون X با این شارژر به راحتی شارژ می‌شوند. پورت خروجی این شارژر USB است.

خرید شارژر 5 وات اپل

5W اپل

سخن پایانی

در این مقاله در ابتدای مطلب نکات مهم هنگام خرید شارژر اپل را بررسی کردیم و ویژگی‌های یک شارژر خوب را بررسی کردیم. در آخر نیز بهترین شارژر‌های آیفون را بررسی کردیم.
همانطور که گفتیم استفاده از شارژر‌های بی کیفیت موجب می‌شود باتری گوشی خراب شود و آسیب‌های جبران ناپذیری به تلفن همراه شما بزند.
 هنگام خرید شارژر آیفون حتما به تقلبی نبودن آن توجه کنید؛ توصیه می‌شود مدل‌هایی با قیمت بسیار ارزان را انتخاب نکنید، چون که به احتمال زیاد فیک و غیر اورجینال است.

در این مقاله از بلاگ گیگاتی سعی کردیم اطلاعاتی از شارژر آیفون و برای شما ارائه کنیم.

در پایان از شما بازدیدکننده گرامی دعوت می‌کنیم سوالات، نکات و تجربیات خود را در خصوص شارژر آیفون را با ما و سایر کاربران سایت در بخش نظرات در انتهای همین صفحه در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *