اخبار علم و فناوری, تلفن همراه, دانستنی‌های علم و فناوری, علم و فناوری

راهکار‌های مراقبت از شارژر موبایل

مراقبت از شارژر موبایل جزو مسائلی است که شاید جدی گرفته نشود اما با انجام برخی اقدامات ساده می‌توانید از شارژر خود مراقبت کنیم.

در این مقاله از بلاگ گیگاتی قصد داریم راهکار‌های مراقبت از شارژر موبایل را برای شما ارائه کنیم.

از آنجا که شارژر برخی از برند‌های موبایل دارای قیمت‌های بالایی می‌باشند، اکثریت به دنبال این هستند که ازشارژر موبایل خود مراقبت کنند. جدای از قیمت مراقبت از وسایل خود و دیگران از نکاتی است که باید در زندگی بیاموزیم.

 

چگونه از شارژر موبایل مراقبت کنیم؟

1: مراقبت از اتصال کابل شارژ

کابل شارژ از وسایلی است که می‌تواند باعث آسیب به شارژر شما بشود. اگر کابل آسیب ببیند امنیت تمام سیستم به خطر می‌افتد وممکن است کارکرد آن متوقف شود. بهتر است کابل شارژ را رول کنید و در جایی که احتمال آسیب کتری دارد نگهداری کنید.

نکته‌ای که باید توجه کنید این است که کابل و شارژر موبایل را باهم جمع آوری نکنید و کابل و سری را از هم جدا کنید.

2: مراقبت هنگام جدایی از برق

یکی از مواردی که شارژر موبایل آسیب می‌بیند هنگام جدا کردن از برق است. هنگام جدا کردن کلگی از برق این کار را به آرامی انجام دهید و هرگز برای جدایی از برق کابل را نکشید؛ چون که این کار علاوه بر آسیب به کابل باعث آسیب دیدن پورت‌های شارژر می‌شود.

3: در مواقع بیکاری شارژر را از برق جدا کنید

دلیل منطقی این کار این است که هنگام بیکار بودن شارژر موبایل، ولتاژ درون آن ایجاد می‌شود و این مسئله باعث ایجاد عیب و نقص می‌شود. بهترین کار این است که زمانی که از شارژر استفاده نمی‌کنید اتصال آن به برق را قطع کنید.

4: جلوگیری از حرارت بالا

شارژر موبایل خود را در مکان‌هایی که دمای بالایی دارد نگه داری نکنید. این مسئله می‌تواند منجر به آسیب زدن به قطعه‌های داخلی و ایجاد نقص و خرابی بشود.

بهترین راه این است که کلگی را در دمای متعادل نگه داری کنید و در محیط‌های بسته و با دمای بالا مثل کوله پشتی، کیف چرمی و… قرار ندهید.

5: مراقبت از ولتاژ بالا

به طور کلی شوک‌های الکتریکی قوی و آنی می‌توانید به هر وسیله‌ای الکترونیکی آسیب بزند. بهتر است که برای محافظت بهتر از یک کم‌کننده قدرت یا محافظ برق استفاده کنید تا از جریان برق قوی جلوگیری کنید.

6: دور نگهداشتن از آب

به طور کلی آب می‌تواند به وسایل الکترونیکی آسیب جدی بزند. بهترین کار این است که شارژر خود را از آب دور کنید. ممکن است که شارژر موبایل شما خیس بشود، توصیه ما این است که اقدام به جداسازی قطعات نکنید و آن را در موادی که آب را جذب می‌کنند مثل برنج قرار دهید.

7: جلوگیری از نوسانات برق

نوسانات برق از مشکلاتی است که کم و بیش در اکثر مکان‌ها ممکن است پیش بیاید. بهتر است که از یک محافظ ولتاژ برق استفاده کنید تا از نوسانات برق جلوگیری کند و از آسیب به وسایل الکترونیکی شما جلوگیری کند.

 

 

سخن آخر

در این مقاله از بلاگ گیگاتی سعی کردیم اطلاعات و راهکار‌هایی برای محافظت از شارژر موبایل برای شما ارائه کنیم.

در پایان از شما بازدیدکننده گرامی دعوت می‌کنیم سوالات، نکات و تجربیات خود را در خصوص محافظت از شارژر موبایل با ما و سایر کاربران سایت در بخش نظرات در انتهای همین صفحه در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *