برق و الکترونیک, تلفن همراه, دانستنی‌های علم و فناوری, علم و فناوری

راهنمای خرید شارژر فندکی

با زیاد شدن استفاده از تلفن همراه در زندگی روزمره، یکی از مشکلاتی که مردم با آن روبه رو هستند تمام شدن شارژ گوشی است. در بیرون از خانه دو راه برای شارژ کردن گوشی وجود دارد: پاوربانک و شارژر فندکی

در این مقاله از بلاگ گیگاتی قصد داریم اطلاعاتی از شارژر فندکی و نکات مهم هنگام خرید را برای شما ارائه کنیم.

شارژر فندکی چیست:

همانطور که از اسم هم مشخص است این شارژر برای شارژ موبایل یا هر وسیله الکترونیکی در ماشین استفاده می‌شود.

شارژر فندکی یک دستگاه الکترونیکی است که برق 12 ولت ماشین را به 5 ولت استاندارد تبدیل می‌کند. یک سر فندکی به ماشین می‌خورد و طرف دیگر آن هم پورت‌های آن است که بسته به نوع آن ممکن است USB  و یا Type-c باشد.

نکات مهم هنگام خرید شارژر فندکی

اگر شما هم قصد خرید شارژر فندکی را دارید یک سری نکات وجود دارد که باید به آن توجه کنید:

توجه به نوع دستگاه متصل

شارژر‌های فندکی اغلب برای شارژ گوشی‌هی هوشمند و تبلت اسفاده می‌شود. البته شما می‌توانید لوازم جانبی دیگر خود مثل پاوربانک و… را با آن شارژ کنید.

برخی از گوشی‌ها از قابلیت شارژ سریع استفاده می‌کنند، اما برخی از فندکی‌ها این قابلیت را ندارند پس باید توجه کنید با اطلاع از نوع سیستم خود خرید کنید.

پورت‌های شارژر

برخی از فندکی یک پورت هستند، برخی دو پورت هستند. برخی خروجی USB دارند و برخی خروجی Type دارند. با توجه به نوع نیاز خود و همچنین مدل گوشی‌های خود باید به این مسئله توجه کنید.

حجم شارژر فندکی

یکی از مسائل که هنگام خرید فندکی باید به آن توجه کنید حجم و اندازه آن است. نباید حجم فندکی به قدری باشد که مزاحم رانندگی شما باشد.

ایمن بودن شارژر فندکی

استفاده از شارژر‌های فندکی بی کیفیت می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد. به عنوان مثال می‌تواند به باتری گوشی شما آسیب بزند که باعث هزینه دوچنان شما می‌شود.

کابل شارژ فندکی

در برخی از  فندکی ‌ها کابل شارژ به آن متصل است. این قابلیت چندان مناسب نیست و بهتر است که از یک کابل جداگانه برای شارژ استفاده کنید.

جنس شارژر فندکی

معمولا شارژر‌های فندکی با جنس فلزی کیفیت بهتری نسبت به نوع پلاستیکی دارند. فندکی فلزی معمولا زیباتر دیده می‌شود و همچنین کیفیت و ماندگاری بهتری دارد.

قیمت

به طور معمول یکی از مهم ترین مولفه‌ها هنگام خرید هر کالایی قیمت آن است.  قیمت شارژرهای فندکی از 15 هزارتومان تا 1 میلیون متغیر است. باید توجه کنید که شارژر2های بیش از حد ارزان می‌تواند به گوشی شما آسیب بزند. از جهتی یک فندکی با قیمت معقول هم خرید خوبی است و می‌توان گفت احتیاج به خرید نسخه یک میلیون تومنی نیست.

 

آیا شارژر فندکی به باتری موبایل شما آسیب می‌زند؟

استفاده افراطی از شارژر‌های فندکی می‌تواند به باتری گوشی شما آسیب بزند. البته این حرف به این معنا نیست که نباید از فندکی استفاده کنید. بهتر است که در جایی که شرایط شارژر کردن گوشی خود را با پریز برق دارید از آن استفاده کنید.

نکته مهم: اگر شارژر فندکی شما مثل روز اول کار نمی‌کند و یا به هر دلیلی خراب شده است از اتصال آن به گوشی خود اجتناب کنید. این کار می‌تواند آسیب جدی به گوشی همراه شما بزند.

 

سخن آخر:

در این مقاله از بلاگ گیگاتی سعی کردیم اطلاعات و مولفه‌هایی برای خرید شارژر فندکی موبایل برای شما ارائه کنیم.

در پایان از شما بازدیدکننده گرامی دعوت می‌کنیم سوالات، نکات و تجربیات خود را در خصوص شارژر فندکی و خرید آن، با ما و سایر کاربران سایت در بخش نظرات در انتهای همین صفحه در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *