برق و الکترونیک, تلفن همراه, علم و فناوری

راهنمای خرید کابل تایپ سی

کابل تایپ سی را می‌توان از پرفروش ترین کابل‌های بازار نام برد.

در سال 2016 تولید کنندگان اقدام به تولید کابل شارژ‌های Type-C کردند و این کابل را روانه بازار کردند. این کابل‌ها به دلیل موارد گسترده استفاده جزو نیاز‌های اصلی کاربران است. سرعت بالا، کیفیت مطلوب و قدرت زیاد از مهم‌ترین ویژگی‌های این کابل‌ها هستند.

در این مقاله از بلاگ گیگاتی قصد داریم اطلاعاتی درباره نحوه خرید کابل تایپ سی و معرفی بهترین ها و ویژگی‌های آنها را ارائه کنیم.

کابل‌های تایپ سی علاوه بر اینکه سرعت بالایی هنگام شارژ دارند، توانایی انتقال اطلاعات و دیتا را نیز دارند. این کابل ها به نسبت کابل‌های نسل قبل یعنی کابل های میکرو USB نزد مردم محبوب تر هستند. کابل‌های میکرو تنها قابلیت انتقال برق به باتری را داشتند و فرآیند شارژ با سرعت کمتری انجام می‌شد.

توانایی انتقال داده در کابل‌های Type-C تا 10 گیگابیت بر ثانیه می‌باشد.

این کابل‌ها پشتیبانی از جریان برق بالای 100 وات را دارا هستند. تمامی فواید ذکر شده به همراه کانکتور‌هایی که به زبان عامیانه از هردو طرف وارد سوکت می‌شوند، سبب شده تا این کابل به یک استاندارد جهانی برای شارژ گوشی‌های هوشمند تبدیل بشود.

 

انواع کابل Type-C

کابل‌های تایپ سی با انوع مختلفی روانه بازار می‌شوند. هرکدام از آن ها ویژگی‌های مختلفی دارند که بر اساس این ویژگی‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. کابل‌های فست شارژ برای شارژ سریع دستگاه‌های مختلف
  2. کابل‌های انتقال دیتا
  3. کابل‌های همه منظوره با قابلیت هر دو عملکرد

 

راهنمای خرید کابل شارژ تایپ سی

امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند دارای پورت تایپ سی هستند و شما برای شارژ کردن گوشی خود به این کابل‌ها احتیاج دارید. اگر شما هم قصد خرید کابل شارژ تایپ سی را دارین نکاتی وجود دارد که بهتر است هنگام خرید به آن توجه کنید.

اصل بودن کابل شارژ

به دلیل استفاده بالا مردم و همچنین سخت بودن تشخیص کابل اصل از تقلبی کابل‌های تقلبی فراوان یافت می‌شود. دقت کنید که اگر قصد خرید کابل شارژ را دارین از فروشگاه معتبری خرید کنید. همچنین توجه کنید که کابل‌های تقلبی از قیمت‌های پایین تری نسبت به کابل‌های اصل برخوردار هستند.

برند‌های کابل شارژ

برندهای مختلفی هستند که اقدام به تولید کابل شارژ‌های تایپ سی کرده اند. از معروف ترین و با کیفیت ترین برند‌های کابل تایپ سی می‌توان به انکر، باسئوس، بیوا، شیائومی، اپیمکس و… نام برد.

میزان ولتاژ ورودی باتری گوشی و مدل گوشی

قبل از خرید بهتر است که از میزان ولتاژ ورودی گوشی و مدل گوشی خود آگاه باشید. اگر ولتاژ خروجی کابل شارژی که استفاده می‌کنید با ولتاژ ورودی گوشی شما تفاوت زیاد داشته باشد و همخوان نباشد به گوشی شما آسیب می‌زند.

پشتیبانی از قابلیت فست شارژ

اگر که گوشی همراه شما از قابلیت فست شارژ یا شارژ سریع پشتیبانی می‌کند با خرید کابل شارژ تایپ سی فست،  گوشی شما در مدت زمان سریع تری شارژ می‌شود. توجه کنید که اگر گوشی شما این قابلیت را ندارد خرید کابل شارژ فست فقط برای شما هزینه بیشتری دارد و تاثیری در سرعت شارژ ندارد.

جنس کابل شارژ

نوع جنس کابل شارژ تاثیر بسیار زیادی در دوام کابل شارژ شما دارد. اکثر کابل شارژهای عادی روکشی پلاستیکی و معمولی دارند که پس از مدتی استفاده خراب شده و بعد از آن سیم خود شارژ را هم از کار می‌اندازد. برای خرید کابل شارژ به نوع روکش آن دقت کنید که با خم شدن و کشیده شدن آسیب نبیند.

 

مزایای کابل Type-C

کابل‌های تایپ سی به نسبت کابل‌های قدیمی از یک سری مزیت‌ها برخوردار هستند.

سرعت بالا

کابل های تایپ سی به دلیل برخورداری از پهنای باند زیاد سرعت زیادی دارند. با استفاده از این کابل‌ها می‌توانید در مدت زمان کم تری کار انتقال اطلاعات و یا شارژ گوشی را انجام بدهید.

سازگاری و یکپارچگی

کابل های تایپ سی از قابلیت یکپارچگی برخوردار هستند به این معنا که با استفاده از آنها می‌توانید اقدام به شارژ دستگاه‌های مختلف کنید. همین موضوع سبب شده که اکثریت تولید کنندگان لوازم برقی برای تولید محصولات جدید از پورت تایپ سی برای شارژ دستگاه استفاده کنند.

ظاهر ظریف و کاربردی

اندازه کابل های تایپ سی به مانند کابل های میکرو هستند. چیدمان دنده‌های آن ها منظم است و تقریبا می‌توان آن را از لحاظ ظاهری به کابل‌های لایتنینگ تشبیه کرد.

اتصال این دستگاه ها به مانند لایتنینگ به راحتی انجام می‌شود و برای اتصال نیاز به پشت رو کردن آن ندارید. کابل های میکرو یو اس بی تنها از یک جهت وارد پورت می‌شوند.

 

سخن اخر

در این مقاله در ابتدای مطلب نکات مهم هنگام خریدکابل شارژ تایپ سی را بررسی کردیم و ویژگی‌های یک شارژر خوب را بررسی کردیم. 
همانطور که گفتیم استفاده از کابل شارژ بی کیفیت موجب می‌شود باتری گوشی خراب شود و آسیب‌های جبران ناپذیری به تلفن همراه شما بزند.

 هنگام خریدکابل شارژ Type-C حتما به تقلبی نبودن آن توجه کنید؛ توصیه می‌شود مدل‌هایی با قیمت بسیار ارزان را انتخاب نکنید، چون که به احتمال زیاد فیک و غیر اورجینال است.

در این مقاله از بلاگ گیگاتی سعی کردیم اطلاعاتی از کابل شارژ تایپ سی و برای شما ارائه کنیم.

در پایان از شما بازدیدکننده گرامی دعوت می‌کنیم سوالات، نکات و تجربیات خود را در خصوص کابل‌های تایپ سی را با ما و سایر کاربران سایت در بخش نظرات در انتهای همین صفحه در میان بگذارید.

1 دیدگاه در “راهنمای خرید کابل تایپ سی

  1. آرتا معنوی گفت:

    کابل های تایپ سی سرعت خیلی خوبی دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *